Veelgestelde vragen

Boeken

Hoe kan ik een boeking maken?

Wanneer je kiest voor een van onze exclusieve lezersreizen klik je op de button 'Aanbieding bekijken'. Je wordt dan doorverwezen naar de reispartner die deze reis uitvoert. Op de website van de reispartner kun je de reis vastleggen en boeken.

Waar kan ik mijn boeking bekijken?

Zodra je een boeking hebt gemaakt kunt je via de website of klantenservice van onze reispartner jouw boeking raadplegen.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Om te bekijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het wijzigen van jouw boeking raden we je aan om contact op te nemen met de reispartner die jouw reis uitvoert. Een overzicht van al onze reispartners vind je hier.

Betalen

Hoe kan ik een betaling doen?

Wanneer je kiest voor een van onze exclusieve lezersreizen klik je op de button 'Aanbieding bekijken'. Je wordt dan doorverwezen naar de reispartner die deze reis uitvoert, hier kun je jouw reis bevestigen en betalen. Wij selecteren onze reispartners zorgvuldig en stelle hoge eisen aan een veilige en betrouwbare afhandeling van betalingen.

Het lukt mij niet om een betaling uit te voeren, wat nu?

Wanneer het niet lukt om een betaling uit te voeren raden wij aan om contact op te nemen met de reispartner die de reis aanbiedt. Zij kunnen je verder helpen met jouw boeking en betaling. Een overzicht van al onze reispartners vind je hier.

Reizen

Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Bekijk ruim op tijd of je paspoort of identiteitskaart nog geldig is op het moment dat je op reis gaat.

Met een Nederlandse identiteitskaart kun je naar de volgende landen reizen: Andorra, België, Bosnië, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord Ierland, Hongarije,Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische Eilanden), Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland.

Staat jouw land van bestemming hierboven niet vermeld? Dan heb je een paspoort nodig.

Let op! Voor sommige bestemmingen is het noodzakelijk dat jouw paspoort nog minimaal 6 maanden na terugkomst geldig is. Controleer van te voren of dit voor jouw plaats van bestemming geldt.

Annuleren

Kan ik mijn boeking annuleren?

Om te bekijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het annuleren van jouw boeking raden wij je aan om contact op te nemen met de reispartner die jouw reis uitvoert. Een overzicht van al onze reispartners vind je hier.

Klachten

Waar kan ik een klacht indienen?

Bij uitvoering van een reisovereenkomst kunnen er een aantal zaken misgaan zoals vertragingen, tegenvallende accommodaties of excursies die niet doorgaan. Het is van belang om dan na te gaan wat er precies is afgesproken bij het maken van de boeking. Een reisorganisator is aansprakelijk voor de klachten die zij had kunnen voorkomen. Situaties die ontstaan zijn door overmacht, zoals politieke onrust of slecht weer vallen daar buiten. Als je een klacht hebt is het van belang om een aantal stappen te ondernemen:

  • Meld je klacht altijd bij de reisleiding of vertegenwoordiger ter plaatse. Indien de klacht niet opgelost is neem dan contact op met de reisorganisatie. Een overzicht van al onze reispartners vind je hier.
  • Indien de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, zorg dan voor een klachtenrapport van de vertegenwoordiging ter plaatse en verzamel bewijsmateriaal (zoals foto's of een getuigenverklaring).
  • Gaat het om een klacht over een bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) aangesloten reisorganisatie, dan moet deze klacht na terugkeer in Nederland binnen één maand schriftelijk gemeld worden bij de reisorganisatie. Bij niet ANVR-reisorganisaties kan in de voorwaarden een andere termijn staan.
  • Biedt de reisorganisatie geen of onvoldoende compensatie voor je klacht, dan kun je bij ANVR-reisorganisaties de klacht binnen 3 maanden na terugkeer voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen. Is de reisorganisatie niet aangesloten bij de ANVR dan kun je je klacht voorleggen aan de rechter.


Algemeen Dagblad
Brabants Dagblad
BN DeStem
De Gelderlander
De Stentor
Eindhovens Dagblad
PZC
Tubantia